به گزارش پایگاه خبری رب، مرکز تحقیقات، ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی سازمان سنجش آموزش کشور برای اولویتهای پژوهشی خود در سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷ فراخوان داد.
این سازمان از اعضای هیئتعلمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای پژوهش در موضوعات زیر دعوت کرد تا پیشنهادهای پژوهشی خود را تا ۱اردیبهشت۱۳۹۸ به رایانامۀ research@sanjesh.org بفرستند.
روانسنجی و آزمونسازی
۱- بررسی روشهای ارتقاء کیفیت سؤالات آزمونهای سراسری بر اساس الگوهای شناختی
۲- تدوین ساختار مفهومی مواد مربوط به هر آزمون، به تفکیک رشته و بر اساس سرفصلهای مصوب
۳-بررسی روایی و اعتبار (ملاک و محتوایی) آزمونهای شغلی از ابعاد مؤلفههای روانسنجی
۴-بررسی توان تفکیک (تمیز) آزمونهای سراسری
۵- طراحی الگوی سنجش توانایی نگارش و تحلیل منطقی در آزمون ورودی مقطع دکتری
۶- بررسی نقش درسهای عمومی و تخصصی در پذیرش داوطلبان رشتههای مختلف آزمون سراسری (کنکور)
۷- بررسی روایی آزمونهای سرنوشتساز یا تأکید بر پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنها
۸- بررسی ساخت آزمونهای سرنوشتساز مبتنی بر استعداد تحصیلی
۹- آسیبشناسی سؤالات آزمونهای سراسری (کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری) از حیث ملاکهای تدوین سؤال و تطابق با دانش موضوعی
۲-فرایندها و اجرای آزمونها
۱- بررسی روشهای بهینهسازی فرایند انتخاب رشته آزمونهای سراسری
۲- طراحی الگوی سنجش و پذیرش برای بخش عملی آزمونهای سراسری
۳- مطالعه ابعاد اقتصادی برگزاری آزمون ها به منظور رفع تنگناهای مالی و افزایش کیفیت اجرای آزمونها
۴- آسیب شناسی فرایند اجرای آزمونهای سراسری در دانشگاهها ومراکز مجری و ارائه مدل بهینه جهت مکانیزه کردن فرایندهای اجرایی آزمونها
۵- بررسی و تحلیل تفکیک سنجش از پذیرش به تفکیک آزمونهای ورودی آموزش عالی و استخدامی
۳- ابعاد اجتماعی وآموزشی آزمونها
۱- بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان، بر اساس انواع سهمیهها
۲- بررسی کیفیت تحصیلی دانشجویان و رابطه آن با انتخاب رشته در آزمونهای سراسری
۳-بررسی و تحلیل اقتصاد سیاسی آموزش عالی ایران (با تأکید بر اقتصاد سیاسی آزمونهای ورودی)
نظرات کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.
نظر دهید